Περί επιλογών!

Οι περισσότεροι από εμάς θέλουμε να κάνουμε αρκετά πράγματα μέσα στην καθημερινότητά μας, ή τουλάχιστον δηλώνουμε στους γύρω μας από υποχρέωση πως θέλουμε να κάνουμε κάποια από αυτά πράγματα!
Λογικό!
Τα κενά διαστήματα του χρόνου  και οι φιλοδοξίες - τουλάχιστον σε κάποιες ηλικίες - προκαλούν άσχημη διάθεση και έντονα ερωτηματικά!
Από όλα όμως όσα κάνουμε τι πραγματικά θέλουμε να κρατήσουμε και τι λυπούμαστε να πετάξουμε στο καλάθι των αχρήστων;
Το ερώτημα δεν είναι ούτε τόσο δύσκολο, ούτε κρύβει κάποια παγίδα, ούτε απαιτεί τεράστια σκέψη!
Δεν είναι λίγες οι φορές που εγκλωβιζόμαστε από τις παρελθοντικές επιλογές μας και κάνουμε κάποια πράγματα μόνο και μόνο επειδή μπορούμε να τα κάνουμε καλά! Να τα φέρνουμε επιτυχώς σε πέρας δηλαδή... Μήπως γίναμε διεκπεραιωτές και δεν το πήραμε χαμπάρι;
Θέλει τεράστια προσοχή!
Συνηθίζουμε να κινούμαστε μέσα σε αυτή την κατακτημένη ευκολία μας και λέμε πως όλα πάνε καλά!
Λέμε πως είναι επιλογή μας!
Και μας απαντούν... πως όλα τα πράγματα είναι επιλογές!
Καλά ταχτοποιημένα στα κουτάκια... και οι σκέψεις μας και οι πράξεις μας!
Δεν είναι όμως λίγες οι φορές που δείχνουμε πως δεν είμαστε και τόσο ευχαριστημένοι με όσα κάνουμε...
Και τότε έρχονται οι άλλοι, πέφτουν πάνω μας κι αρχίζουν να ομιλούν για αχάριστους...
Δε μου αρέσει να μένω για πολύ καιρό στα ίδια...
Δε μου αρέσει να αισθάνομαι την ασφάλεια της "επιτυχίας", επειδή σκέπτομαι πως θα κινούμαι γύρω από τον εαυτό μου και θα αναμασώ επί μακρόν τα ίδια και τα ίδια.
Στο σχολείο έχω διδάξει σχεδόν όλα τα μαθήματα του λυκείου και της τρίτης γυμνασίου!
Όταν μου λένε τα παιδιά πως κάτι το κάνω πάρα πολύ καλά την επόμενη χρονιά αποφεύγω να τα επιλέξω!
Παρόλο που κυκλοφορεί από το 1994 η Λατινική Γραμματική που έχω γράψει, τα τελευταία δύο χρόνια αποφεύγω να πάρω τα Λατινικά της Κατεύθυνσης.
Δίδαξα Γλώσσα, Λογοτεχνία, Αρχαία, Ψυχολογία, Φιλοσοφία, Δίκαιο, Ιστορία...
Το φροντιστήριο που είχα στην οδό Τσιμισκή το έκλεισα το 2000 όταν είχα γύρω στα 80 παιδιά... Όλοι με θεωρούσαν ηλίθιο που πετούσα τόσα χρήματα...
Απλώς είχα βαρεθεί να δουλεύω δεκαπέντε ώρες κάθε μέρα και να βάζω μαθητές στο Πανεπιστήμιο!
Ακόμα εκεί θα ήμουν αν σκεπτόμουν διαφορετικά...
Τι θέλω να πω με όλα αυτά;
Να δοκιμάσουμε τις δυνάμεις μας σε πολλά πράγματα, να περάσουμε από αυτά, να τα αγγίξουμε, να τα κατακτήσουμε... και στο τέλος να τα αφήσουμε!
Αυτή είναι η φιλοσοφία μου...  Κάποιοι μου λένε πως είναι καταστροφική! Εγώ δεν κατάλαβα ακόμα... τίποτα τέτοιο!
Η ζωή είναι μια και αρκετά μικρή!
Όλα τα πράγματα κάνουν τον κύκλο τους και κλείνουν...
Κι ο κύκλος - μεγάλος ή μικρός - δε σου δείχνει ξεκάθαρα πόσες φορές τον περπάτησες...
Μόνος σου πρέπει να μετράς τα βήματα!
Τα σταθερά βήματα σού δίνουν δύναμη και σε κάνουν να κινείσαι με κλειστά μάτια!
Βλέπεις και ακούς αυτά που έβλεπες και άκουγες... καθώς αλλάζει ο τόπος και ο χρόνος!
Τα τελευταία πέντε χρόνια έβγαλα τρία μυθιστορήματα, μερικά διηγήματα κι ένα οπτικοποιημένο αφήγημα... Μέσα στους επόμενους δύο μήνες θα βγάλω άλλα δύο βιβλία. Μπορεί στο μέλλον αυτά που γράφω να μη θέλω να εκδίδονται!
Μπορεί αυτή η έκθεση του φυσικού και του μεταφυσικού μέρους του μυαλού μου να με κουράσει κάποτε και να αποσυρθώ...
Μπορεί να κάνω μαρμελάδες και γλυκά του κουταλιού στον Άγιο Λαυρέντιο του Πηλίου! 
Σε όσους το είπα προσπάθησαν ευγενικά να με αποτρέψουν!
Μου είπαν πως θα χαθώ, πως θα με ξεχάσουν οι αναγνώστες και πως όταν θελήσω να μπω πάλι στα πράγματα θα είναι σαν να ξεκινώ πάλι από την αρχή!
Μπορεί και να έχουν δίκιο!
Και στο δια ταύτα τώρα...
Μεγάλος ήταν ο πρόλογος και το κύριο μέρος θα είναι μικρό! 
Ο χρόνος μου είναι πολύτιμος... για αυτό και από τον Σεπτέμβη θα γράφω τις σκέψεις μου μόνο σε κάποια ηλεκτρονικά μέσα!
Τα έχω επιλέξει με τα δικά μου αιρετικά κριτήρια ανάμεσα σε πολλά...
Με κάποια θα σταματήσω τη συνεργασία μου, αφού πρώτα τους ευχαριστήσω για το βήμα που μου έδωσαν!
Δε με ενδιαφέρει καθόλου αν έχουν πολλά χτυπήματα ή αμέτρητα like... Με ενδιαφέρει να σέβονται τις απόψεις μου και να εκτιμούν αυτό που τους δίνω!
Την επόμενη χρονιά μπορεί να μη γράφω ούτε σε αυτά... αν βέβαια είμαι καλά! 
Θα χάσω κάποιους ανθρώπους από τη ζωή μου και θα γνωρίσω ίσως κάποιους άλλους!
Αυτή είναι η ζωή!
Θα προσπαθήσω και θα ψάξω να βρω τι δεν είχα μέχρι τώρα και θέλω να έχω στο κοντινό παρόν μου...
Και θα κάνω πράγματα που δεν έκανα μέχρι τώρα για να το κατακτήσω!
Μια καινούργια αρχή λοιπόν...
Χρόνια πολλά σε όλους!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.