Τα βιβλία της παραλίας

 
Καλοκαίρι! Καλοκαιρινή άδεια για όσους έχουμε ακόμα τη δουλειά μας, ξεκούραση  και διάβασμα «σοβαρών» και «λιγότερο σοβαρών» μυθιστορημάτων στην αμμουδιά… Πτυσσόμενη καρέκλα, ομπρέλα, καφεδάκι…
Μπορώ να σας κάνω μια λίστα με τα «σοβαρά» - αυτά να τα διαβάζετε εκτός αμμουδιάς - και μια με τα «ασόβαρα»… Τα «ασόβαρα» εν έτει 2012 είναι αυτά που πουλούν περισσότερο! Μας αρέσει δε μας αρέσει αυτή είναι η πραγματικότητα. Κι έρχεται ο «σοβαρός» συγγραφέας και λέει… «να γράψω κι εγώ κάτι πιο χαλαρό…» και το ξεκινάει… αλλά δε του βγαίνει του ανθρώπου!   Και χωρίς να έχει γράψει το μη σοβαρό μυθιστόρημα… τον κοιτάς και λες: «να ένας μη σοβαρός συγγραφέας!»
Οι παιδικές μου αναμνήσεις φιλοξενούν εικόνες και ήχους με τα αγαπημένα μου πρόσωπα σε παραλίες της Θάσου και της Καβάλας… και πολλά βιβλία να βρίσκονται ανάμεσα στα αντηλιακά και τις πετσέτες της δεκαετίας του εβδομήντα. Μη φανταστείτε πως οι συγγενείς μου ήθελαν να διαβάζουν τίποτα σοβαρό! Η μάνα μου, και οι θείες μου – η αδερφή της μάνας μου, οι αδερφές της γιαγιάς μου και η αδερφή του μπαμπά μου - ήθελαν να διαβάζουν «παραμύθια» με πριγκίπισσες και βασιλοπούλες… Απόλυτα δικαιολογημένες! Ήθελαν οι γυναίκες να ξεφύγουν από τη δύσκολη καθημερινότητα της γενιάς τους, να ξεχάσουν πολέμους και κατοχές και να κρατήσουν για αυτές μια θέση στο όνειρο…
Και σήμερα ακούω πολλούς να μιλάνε για τα «βιβλία του καλοκαιριού» και  να λένε πως τα βιβλία είναι πανάκριβα! Πως θα δώσω δεκαοκτώ και είκοσι ευρώ για να αγοράσω ένα βιβλίο; Περισσεύουν; Σαφώς και δε περισσεύουν! Καταλαβαίνω απόλυτα τον αναγνώστη και την  αναγνώστρια! Κατά τη γνώμη μου οι εκδοτικοί οίκοι θα έπρεπε να διαθέσουν σε φθηνότερες τιμές στην Ελληνική αγορά… τα βιβλία! τους! Να λειτουργήσουν ομαδικά  και να ρίξουν τις τιμές…
Τι κάνουν κάποιοι εκδοτικοί οίκοι; Κάτι που είναι πολύ καλό για τους αναγνώστες, κάτι που φαίνεται να είναι καλό για αυτούς, αλλά κάτι που είναι κακό για τους συγγραφείς!  Βιβλία δύο – τριών ετών τα διαθέτουν σε εξευτελιστικές τιμές. Τα διαθέτουν τρία ευρώ… τέσσερα ευρώ… πέντε ευρώ… Δε τα πουλάνε παραπάνω! Βιβλία τετρακοσίων και πεντακοσίων σελίδων, βιβλία γνωστών συγγραφέων… Κι ο αναγνώστης εύλογα αναρωτιέται γιατί να αγοράσει το καινούργιο βιβλίο του κυρίου Άλφα που κυκλοφόρησε πριν από τρεις μήνες και να δώσει τα είκοσι ευρώ και να μη διαβάσει το βιβλίο που είχε κυκλοφορήσει ο κύριος Άλφα πριν από τρία χρόνια και να δώσει τέσσερα ευρώ;
Τι απαντά ο συγγραφέας στον αναγνώστη; Τίποτα! Αυτός κάνει κουμάντο στη τσέπη του…
Τι απαντά ο συγγραφέας στους παντογνώστες εκδότες; Με τέτοια που κάνετε αφεντικά δείχνετε πως δεν είστε επαγγελματίες! Προσπαθείτε να ξεφύγετε από την κρίση με απεγνωσμένες κινήσεις… Κυκλοφορεί στην αγορά πως οι περισσότεροι από σας αντιμετωπίζετε προβλήματα ρευστότητας κι εσείς το μόνο που κάνετε με τις κινήσεις σας είναι να επιβεβαιώνετε τις υπάρχουσες φήμες και να βολτάρετε αγκαζέ με τον πανικό σας…
Άκουσα κι ένα ανέκδοτο! Πολλά από τα βιβλία των τεσσάρων ευρώ ανήκουν σε εκδοτικούς οίκους που έχουν κλείσει…
Και το χαρτί τους μυρίζει τυπογραφείο! Σαν να το τύπωσες χθες…
Πάλι το πέταξα το καρφάκι μου!
Καλημέρα σε όλους!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.